0318 - 584310 info@denederlanden.nl

Blog

Een verhaal heeft altijd twee kanten
Een verhaal heeft altijd twee kanten

Een verhaal heeft altijd twee kanten

 

Zestigduizend euro kwam hij tekort. Veel meer dan de zevenenhalf duizend euro die hij mijn opdrachtgever verschuldigd was. Vanuit mijn netwerk kende ik een investeerder die interesse had. Ik bracht ze bij elkaar, in de verwachting zo een faillissement te voorkomen en ervoor te zorgen dat mijn opdrachtgever zijn vordering betaald krijgt. Veel meer dan een incassobureau hoort te doen. Of niet?

 

Het antwoord daarop is nee. Een incassobureau doet namelijk veel meer dan bedragen incasseren. Een goed incassobureau luistert, bemiddelt en vindt (waar mogelijk) een oplossing voor het probleem. Niet alleen voor die zevenenhalf duizend euro, maar ook voor het conflict dat is ontstaan.

 

De kans is namelijk groot dat de situatie jouw relatie met de kans heeft beschadigd. Het is namelijk heel logisch dat je gefrustreerd bent geraakt over een klant die weigert te betalen. Je moet alleen niet vergeten dat daar vaak een reden voor is. Negen van de tien keer geschikt hij of zij niet over de liquide middelen en kan de klant dus simpelweg niet betalen. Uit schaamte negeren ze je facturen, oproepen en e-mails, wat alleen maar zorgt voor meer frustratie. De goede relatie verdwijnt als sneeuw voor de zon en in jij blijft in onwetendheid achter.

 

Dan staan wij bij De Nederlanden voor je klaar en treden wij op als derde en bemiddelende partij. Op het moment dat wij contact zoeken schrikt zo’n debiteur meestal toch. Ze zien dat er geen uitweg meer is en delen hun verhaal. Daarmee is het eerste probleem opgelost, want we weten in ieder geval wat er aan de hand is. Nu nog een oplossing. Die zoeken we vaak met, maar in sommige gevallen ook zonder jou.

 

Daarbij geldt dat het altijd beter is om er samen uit te komen. Een juridisch conflict brengt alleen maar extra kosten met zich mee en leidt lang niet altijd tot de oplossing. Zo was ik vorige week nog bij een zitting aanwezig waar opdrachtgever en debiteur werden gevraagd het conflict samen op de gang op te lossen. Beide partijen waren dus naar de rechtszaal gekomen om de zaak vervolgens alsnog samen op te lossen. Zonde van het geld. 

 

Dat proberen we dus te allen tijde te voorkomen. Bij De Nederlanden zijn we ervan overtuigd dat naar elkaar luisteren al de helft van het probleem oplost. Daarna zien we samen verder. Een keertje sparren? Neem dan contact met ons op.

Tags: debiteurenbeheer , incassobureau veenendaal ,
Datum: 07 december 2018